Grups 1B , 1C i 1D : Apartats que entren per l´examen del tema de fusta i materials.

Com no es veu molt bé la foto, us indico a continuació els apartats que entren per l´examen:
1- Diferència entre fustes dures i toves, i en quins continents es troben cadascuna.
2- Estudiar el quadre blau on apareixen els tipus de materials, les seves propietats, obtenció, etc
( recordeu que els tipus més importants de materials són: metalls, fustes, plàstics, materials ceràmics i materials textils).
3- L´aglomerat i els aliatges, tipus d´aliatges (acer, bronze, llautó (saber de què està fet cadascun).
4- La fusta, saber de què està feta (celulosa), i el tronc, les parts que té i la importància dels anells de l´interior del tronc, així de la importància de la fotosíntesi tant a l´estiu com a l´hivern). La saba, què es i la seva importància.
5- Les parts del tronc (duramen, mèdul.la i escorça).
6- Etapes en l´obtenció de la fusta i fabricació de derivats (tala, manufactura, assecatge i distribució).
7- Propietats de la fusta (densitat, duresa, tracció, compressió, flexió i durabilitat).
8- Derivats de la fusta més importants (paper, cartró, cartró ondulat, contraplacat, aglomerat, taulers artificials, taulers DM, etc).
9- Videos que teniu aquí al bloc sobre la fabricació del paper i el paper reciclat.
10- Impacte ambiental i les seves solucions (reciclatge, tala controlada, recollida selectiva i fabricació no contaminant de paper).
0 comentarios